درمان ریزش مو هورمونی - An Overview

Wiki Article

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۳-۲۳ فهرست محتوای مقاله

در پایان مرحله استراحت، موی شما یک مرحله ریزش را طی می کند که به طور معمول منجر به رشد موهای جدید می شود. هنگامی که یک مو ریخته می شود، با یک موی جدید از همان فولیکول مو که درست در زیر سطح پوست قرار دارد، جایگزین می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این ترکیبات باعث افزایش گردش خون در کف سر شده و در نتیجه فولیکولهای را تحریک به رشد می کنند؛ همچنین بعضی ترکیبات جذب فولیکولها شده و موجب رشد مو و تقویت آنها می گردند.

باید با شرح حال کامل به پزشک طب سنتی حاذق مراجعه حضوری شود

دارو: مصرف برخی از داروها ریزش موی هورمونی ایجاد می‌کند. داروهای درمان فشارخون، افسردگی، آکنه، ضدبارداری و روش‌های درمانی چون شیمی درمانی و پرتودرمانی هم باعث ریزش مو می‌شوند.

درست مانند ریزش موهای سر، ریزش موی ریش‌ها هم می‌تواند با سفید شدن ناگهانی موها شروع شود. معمولا موهای سفید در اطراف لبه‌های این دایره‌ها مشاهده می‌شوند. از دیگر نشانه‌های ریزش موی صورت، خارش، جوش، درمان ریزش مو ارثی درد، حساس‌شدن، سوزش، التهاب و قرمزی در ناحیه ریزش است.

پیروی از یک رژیم غذایی متعادل در پیشگیری از ریزش مو هورمونی بسیار مفید است. مصرف غذاهای سرشار از پروتیئن، ویتامین و مواد معدنی باعث حفظ تعادل هورمونی شما خواهند شد.

نمی توان از ریزش موی موقت جلوگیری کرد، اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای محافظت و حفظ سلامت موهای خود انجام دهید.

  آیا مردان می توانند از قرص اسپرینولاکتون استفاده کنند؟

در هفته های بعد روزی یک بار. در دوره بعد یک روز درمیان یکبار و به همین شکل ادامه دهید.

بعد از تشخیص ریزش موی هورمونی توسط پزشک اکنون نوبت درمان است. آیا ریزش موی هورمونی درمان‌پذیر است؟

اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی را صرف آرایشگاه و اصلاح کنید، یک قیچی دست بگیرید و فقط تارهای دارای موخوره را کوتاه کنید. کوتاهی هر از گاه مو، موجب رویش مجدد مو می‌شود.

قرص فیناستراید و محلول ریزش مو ماینوکسیدیل بهترین داروی ریزش موی ارثی هستند که تاکنون شناخته شده اند و داروی اصلی برای درمان ریزش مو و به تأخیر انداختن آن هستند.

Report this wiki page